Google Ads Nedir? Ne İşe Yarar?

Megaturks

 
Kurucu
Katılım
7 Tem 2020
Mesajlar
345
Tepkime puanı
14
Aslında Google Ads, dijital pazarlama ve reklamcılık ile ilgilenen neredeyse herkes tarafından bilinmektedir. Bu yazıyı okuyan bir çok kışıye sorsak Google Ads nedir? diye "Kısaca online reklamcılığın amiral gemisidir." cümlesine yakın anlamlı ifadeler söylersiniz. Peki reklamcılık ile ilgilenen bir çok kişi Google Ads'yi biliyorsa ben bu yazıyı neden yazıyorum. Aslında yazılarımı yazmaya başlamadan önce cevaplamam gereken en önemli soru budur? Bu yazıyı ne için yazıyorum? Okurlarımın ne işine yarayacak? Burada şunu belirtmek isterim ki yüzeysel olarak herkes biliyor reklamcılığı. Bir platformun ne işe yaradığını. Ancak işin detaylarına inince bildiklerimizin sadece devede kulak kaldığını anlıyoruz. Evet Google Ads bir reklamcılık aracıdır tamam ama bu araç nasıl kullanılır? içerisinde ne gibi reklamlar bulunmaktadır? Reklamlarımızın verimli olması için neler yapmalıyız? Gibi bir çok soru geliyor hemen ardından. İşte Google Ads ile ilgili bu konularda başlamayı planladığım yazı dizimin ilk yazısı bu yazı. O yüzden Google Ads nedir? gibi bir soru ile başlamak istedim ilk yazıma. Ama bir reklam aracıdır demekten daha derinlere inmemiz gerektiğinin farkındalığını oluşturmak ve ilk yazımda ne işe yaradığını ve başlıca reklam türleri gibi konulara değinmek istiyorm.

Google Ads'nin Farkı Nedir?

Bu soruya farklı açılardan bakabiliriz ve bu durumda bir çok farklı cevap verebiliriz. Öncelikle neye göre farklılıktan bahsediyoruz bunu düşünelim. Geleneksel reklamcılık ile Google Ads farkından mı bahsediyoruz, yoksa modern diğer reklamcılık platformları ile Ads'nin farkından mı bahsediyoruz. İki durumda da tabiki bir çok madde karşımıza çıkacak.

Reklamcılık tarih boyunca hep var olmuş ve zamanının gereklerine göre şekillenmiş bir araçtır. İnsanların gördükleri yada denedikleri bir ürünü tanıdıklarına anlatmalarından tutunda pazarda ürününü tanıtmak için gırtlak patlatan pazarcıların tekniğine kadar birçok reklam modeli uygulanmıştır. Son dönemlerde ise medya araçları fazlasıyla ön plana çıkmış ve çokça kullanılmıştır. Öncelikle basılı medya, radyo ve tv'le modern çağın öncülerindendir. Özellikle de ikinci dünya savaşı sonrası reklamcılık sektörü çok büyük bir evrim geçirmiştir. Savaş dönemlerinde kullanılan propaganda araçları savaş döneminden sonra büyük bir reklam aracına dönüşmüştür. Tabiki ikinci dünya savaşı psikologların, sosyologların ve tabiki reklamcılaran uyanmasını sağlamıştır. Reklamcılığın bu evrimi ile ilgili 'Ben Devri' belgeselini izlemeyenler varsa kesinlikle tavsiye ediyorum.

Reklamcılığın en temel unsurlarından birisi de kesinlikle şudur. Reklam yaptığınız dönemde insanların ilgi duyduğu ve sıkça kullandığı mecraları çok iyi kullanabilmek. Tarih boyunca reklamcılığın şekil değiştirmesinin temel sebebi aslında budur. Radyo kullanıldığı zaman radyo ile reklam yaparsınız, TV kullanıldığı zaman TV ile. Günümüzde ise dünyanın en çok kullanılan aracı tabiki internet ağıdır. İşte tam burada artık geleneksel reklamcılık ile dijtal reklamcılık birbirinden ayrılmaya başlıyor. Peki bunların farkı ne?

Geleneksel reklamcılık modelinde tek yönlü bir reklamcılık söz konusudur. Yani reklam veren, hedef kitlesine herhangi bir reklamcılık aracını kullanarak mesajını iletmeye çalışır. Bu durum TV, Radyo ve basılı yayın araçları için de geçerlidir. Dolayısıyla artık bu kitle iletişim araçları ile yapılan reklamları da geleneksel reklamcılığın içine dahil etmemiz gerekiyor.
Peki dijital reklamcılığın en büyük farkı nedir diye soracak olursak? Dijital reklamcılık interaktif ve çok daha fazla ölçülebilirdir. Yani kitle iletişim araçlarındaki gibi etkileşim sadece tek taraflı değildir. Mesela reklamınıza tıklayan müşteriniz doğrudan sizinle konuşabilir, etkileşime geçebilir ve yakın temas kurabilirsiniz. Ayrıca kime, nerede, ne zaman, nasıl ulaştığınızı tek tek kontrol edebilir ve bu etkileşimlerin size nasıl bir dönüşüm sağladığınız görebilirsiniz.

Aslında buraya kadar Geleneksel Reklamcılık ve Dijital Reklamcılık farkını anlatsak da dolaylı olarak Google Ads ve gelenksel reklamcılığın farkını da ele almış olduk. Şimdi bir de dijital reklamcılığın içerisinde Google Ads'nin yerine bakalım.

Google Ads ve Diğer Dijital Reklamcılık Araçları

Google Ads dışında da bir çok dijital reklam platformu elbette var. Bunların başında yine google gibi arama motorları ve bunlarla birlikte günümüz insanınnın çok fazla vakit geçirdiği sosyal medya araçları bulunmaktadır. Burada google'ın farkı diğer platformlara göre çok daha fazla kapsayıcı reklam türleri ile karşımıza çıkıyor olmasıdır. Hem arama ağı reklamları, hem de sosyal medyada olduğu gibi doğru kitleye doğru yer ve zamanda mesajımızı iletme hizmetleri sunmaktadır. Diğer arama motorları da bunu sunmaktalar ama google'ın tüm dünyada %90 üzerinde kullanım oranına sahip olduğunu düşünürsek çok daha fazla etkili olduğunu anlamamız zor olmaz. 2019 verilerine göre google dünyada %92 kullanım oranına sahip. Kendisinden sonra en çok kullanılan arama motoru bing ise sadece %2 kullanılmış. İşte bu fark, arama motoru reklamlarında neden google kullanmamız gerektiğini bize açıklıyor.

Tabiki google sadece Arama ağı reklamları sunmuyor. Bununla birlikte iş ortaği web sitelerinde banner ve içerik içi reklamlar, youtube gibi video platformlarında video reklamlar gibi bir çok reklam modelini desteklemektedir. Yani sosyal medya reklamlarındaki gibi gösterime dayalı reklam modeli de var. Bu durum da Google Ads platformunu dünyanın en büyük reklam aracı haline getiriyor. Ancak bu durum tabiki reklamlarımızda sadece google kullanmamız gerektiği anlamına gelmez. İhtiyaçlarımıza göre, hedef kitlemizin durumuna göre, pazarlamaya çalıştığımız ürün ve hizmete göre bir çok reklam aracını ve modelini kullanabiliriz.

Peki Google Ads bize neler vaad ediyor?

Google Ads temel olarak altı tane reklam modeliyle altı farklı hedefe ulaşmamızı sağlayabileceğini söylemektedir. Bunlar;
  1. Satışları artırma:
    Online, uygulama içi, bire bir ve telefonla satış oranlarını artırmamıza yardımcı olmaktadır.
  2. Potansiyel müşteri kazanma
    Kullanıcıları işlem yapmaya teşvik ederek dönüşüm sayısını artırabilmektedir.
  3. Web sitesine daha fazla ziyaretçi çekme
    Web sitemizi doğru kullanıcıların ziyaret etmesini sağlayabilmektedir.
  4. Kararları etkileme
    Potansiyel müşterilerimizin ürünlerimizi ve hizmetlerimizi incelemesini ve satın almasını teşvik edebilmektedir.
  5. Bilinirlik oluşturma
    Geniş kitlelere ulaşarak marka bilinirliğimizi arttırmayı sağlayabilmektedir.
  6. Uygulamanızı tanıtma
    Mobil uygulamamız varsa daha fazla indirilmesini ve etkileşim almasını sağlayabilmektedir.
Görüldüğü gibi sadece bir başlangıç yazısında bile google adsnin bir çok reklamcılık ihtiyacımıza cevap verdiğini görebiliyoruz.
Daha sonraki yazılarımızda google ads ile ilgili daha detay bilgiler sunmaya devam edeceğim. Ads reklamlarında uzmanlaşmak için beni takip edebilirsiniz. Profesyonel reklam danışmanlığı için ise doğrudan iletişime geçebilirsini.